Vragen
GRIJZ
Wat biedt Grijz?
Grijz biedt organic heather essentials van 100% organisch katoen. Grijz ontwikkeld een collectie van premium organic heather kleding voor vrouwen en mannen en is duurzame slow fashion: geen seizoencollecties en geen onverkochte voorraden.
Wat is de missie van Grijz?
De kleding van Grijz is van 100% organisch katoen. Grijz wil bijdragen aan meer organisch geteelde katoen in de wereldwijde katoen productie, van 1% (2025) naar 10% en dan richting 100% organisch.
Welk organisch katoen gebruikt Grijz?
De organische katoen is geteeld zonder schadelijke chemische pesticiden, meststoffen en genetisch gemanipuleerde organismen en is 100% GOTS gecertificeerd door Control Union. Het voldoet aan Standard 100 by OEKO-TEX ™ en is ‘PETA-approved’ vegan. De organische katoen komt van betrouwbare partners uit landen waar de oorsprong volledig gevolgd kan worden. De katoen wordt onafhankelijk getest om de hoogste integriteit en kwaliteit te garanderen.
Wat is organisch katoen?
Organisch (of biologisch) katoen wordt geteeld volgens de criteria voor biologische landbouw. Volgens die criteria moet biologische landbouw het gebruik van schadelijke pesticiden, meststoffen en genetisch gemodificeerde organismen vermijden en moet er zo goed mogelijk worden omgegaan met grondstoffen, materialen, bodem, water en mensen. Slechts 1% van de wereldwijde katoen productie is heden organisch geteeld.
Wat is heather stof?
Heather (of mélange) stof heeft een gemêleerd uiterlijk en een meerkleurig effect door het mengen van meerdere kleuren garen. Dit resulteert in een subtiel dieptepatroon en een rijke textuur. Hierdoor krijgt heather stof een warme en uitnodigende uitstraling en voelt het zacht aan.
Welke betaalmogelijkheden biedt Grijz?
Grijz biedt de volgende betaalmogelijkheden: iDEAL, Maestro, Bancontact, BLIK, Klarna, MobilePay, Mastercard, Visa, American Express en UnionPay.
Hoe wordt de Grijz kleding verpakt en verstuurd?
De Grijz kleding wordt verpakt in een doos van gerecycled karton, zonder plastic verpakking.
VERZENDEN
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling aankomt?
Alle bestellingen worden gelijk in behandeling genomen en binnen 0-5 werkdagen verstuurd. Houd er rekening mee dat het tijdens de feestdagen bij pakketbezorgers drukker is dan normaal en dat de levering van je pakket vertraging kan oplopen. Nadat jouw bestelling ons warehouse heeft verlaten hebben wij hier helaas geen invloed meer op. Houd vanaf dan je track & trace code goed in de gaten.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra je pakket ons warehouse verlaat ontvang je een e-mail met daarin een link om de zending te volgen. Houd tijdens de feestdagen rekening met een langere levertijd in verband met drukte bij pakketbezorgers.
Kan ik mijn adres wijzigen?
Helaas kan ons systeem geen wijzigingen meer aanbrengen aan orders zodra ze geplaatst zijn. We willen dan ook benadrukken om altijd goed te controleren of je de juiste persoonlijke gegevens hebt ingevuld, voordat je je bestelling definitief maakt. Heb je hier vragen over? Neem dan contact op service@grijz.com en houd je bestelnummer en adres bij de hand.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten verschillen per item, het aantal items en het land van bestemming. In je winkelwagentje passen we de verzendkosten automatisch aan.
Mijn pakket is nog niet geleverd, wat nu?
Het kan zijn dat jouw pakket vertraging heeft opgelopen. Wij adviseren om de track & trace code goed in de gaten te houden. Hier staat aangegeven wat de status van jouw levering is. Sommige bestellingen worden geleverd als brievenbuspakketje, dit kan wat langer duren omdat een brievenbuspakket niet wordt geleverd op zondag en maandag.
BETALING
Is mijn betaling gelukt?
Weet je niet zeker of je betaling goed is doorgekomen, nadat je bijvoorbeeld een foutmelding hebt gekregen?
Check je eigen bankafschriften om te zien of het bedrag is afgeschreven. Twijfel je nog steeds? Neem dan contact op service@grijz.com. Zij kunnen voor jou kijken of de betaling goed is doorgekomen.
Weet je eigenlijk al zeker dat je betaling niet goed is doorgekomen? Dan is je bestelling ook niet geplaatst. Dit betekent dat je je bestelling opnieuw moet plaatsen en ook opnieuw een betaling moet uitvoeren.
Ik heb geen bevestigings e-mail ontvangen?
Helaas kunnen wij niet voorkomen dat onze mails soms in de spambox belanden. Kijk daarom altijd eerst even of de mail die je mist daarin zit. Zo niet, dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen service@grijz.com
RETOURNEREN
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling, neem hiervoor contact op met de klantenservice service@grijz.com
Retourneren is alleen mogelijk onder de volgende voorwaarden:
1. Retourneren kan alleen binnen de gestelde retourtermijn van 14 dagen.
2. Wij nemen retourzendingen alleen in behandeling als deze in originele staat inclusief labels & verpakkingen worden teruggestuurd. Beschadigde en/of gebruikte (gewassen) items worden geweigerd en teruggestuurd.
3. Niet-identificeerbare retourzendingen worden voor maximaal 1 maand opgeslagen in ons warehouse. De klant kan zich melden via de klantenservice. Na deze periode wordt het pakketje via eigen administratie verwerkt en kan hier niet meer over gecorrespondeerd worden.
Is je product kapot of ben je ontevreden?
Neem dan contact op service@grijz.com Stuur direct je ordernummer en een foto van het desbetreffende item mee, dan kijken we naar een passende oplossing.